הרשם התחבר

גילוי האזנות סתר

במציאות המודרנית, ידע נחשב לנכס היקר ביותר. גניבת מידע וניצולו לצרכים אישיים, מקצועיים, כלכליים או פוליטיים הפכה לתופעה נפוצה שמאיימת על גופים פרטיים וציבוריים כאחד. בין אם מדובר בחשש לריגול תאגידי, ובין אם בניטור עובדים או איסוף מידע אישי, אם יש לכם סיבה לחשוד שמישהו מרגל אחריכם באמצעות מכשירי מעקב, חשוב לנקות בכל האמצעים העומדים בפניהן כדי שמור על פרטיותכם ולהבטיח שמידע רגיש יישאר חסוי.

כאשר השוק מציע מגוון רב של מכשירי מעקב יעילים, זולים וקלים להתקנה והפעלה, גם השימוש בציוד גלאי להאזנות סתר הופך לנפוץ יותר, הן עבור צרכנים פרטיים שזקוקים לאמצעי הגנה מפני גניבת מידע אישי למטרות לא חוקיות והן עבור תאגידים, המבקשים להבטיח סודיות של תוכן עסקי או מקצועי.

ישנן מגוון שיטות למניעת גניבת נתונים רגישים או בעלי ערך, וציוד למניעת האזנות הוא כלי רב ערך בהקשר זה. חלק מהשיטות מאפשרות יישום קל ללא צורך בידע מקצועי, אך באופן כללי, מומלץ ליצור קשר עם גוף חקירות מקצועי שמתמחה בזיהוי אמצעי הקלטה והאזנה נסתרים, הן באמצעות איתור אותות אלקטרוניים והן על ידי שימוש בשיטות נוספות. לאחר הבדיקה, החוקרים מנפיקים דוח המפרט את כל מכשירי ההאזנה שנמצאו, יחד עם ראיות מצולמות.

בדיקת האזנות סתר לאבטחת מידע ומניעת ריגול תאגידי

קשה לזהות אמצעי ריגול מודרניים, כמו מצלמות נסתרות או מיקרופונים נסתרים בחיפוש ידני. אביזרים אלה בדרך כלל קטנים מאוד ולעיתים מוסלקים בתוך חפצים שגרתיים או מערכות חשמליות. הם יכולים להתחבא בתוך שקע או מטען קיר, מזגן, מנורה או שעון, או אפילו בעט כתיבה או בקבוק מים. מכשירים לגילוי האזנות סתר תוכננו במיוחד כדי לאתר ולנטרל אמצעי האזנה אלה. בדיקה יסודית על ידי גלאי האזנות מאתרת מכשירי מעקב שמשדרים אותות אלקטרוניים בתדרים שונים, כמו רדיו, WIFI, בלוטוס, 4G ועוד. בעזרת גלאי האזנות ניתן לחשוף טלפונים ניידים מוסתרים, מכשירי מעקב על בסיס GPS, מקליטי שמע, מיקרופונים ומצלמות נסתרות.

כך למשל, גלאי אותות בתדר רדיו (RF) מיועדים לזיהוי התקני מעקב אלחוטיים כמו מצלמות נסתרות ומקליטי שמע. גלאים אלה סורקים אזור בו קיים חשד להאזנות ומחפשים אותות חשודים כדי לאפשר למשתמש לאתר את מקורם. מכשירי גלאי אותות RF נמכרים באופן חופשי לצרכן בלתי מקצועי וניתן להשתמש בהם גם ללא ידע מקצועי.

אולם, יש לזכור כי לא כל מכשירי מעקב משתמשים באותם אותות. בנוסף ל- WIFI ובלוטוס, מכשירי ריגול יכולים לשדר תדרים סלולריים GSM כמו 2G, 3G, 4G ו-5G, ואותות רדיו שונים כמו UHF ו-VHF.

גילוי האזנות סתר ברכב

חשוב לדעת כי גם טלפונים סלולריים יכולים לשמש לצורכי האזנה או הקלטה אסורים. כדי לוודא כי אין בסביבה טלפונים ניידים מוחבאים שמתעדים פעולות שאמורות להישאר דיסקרטיות, ניתן להשתמש בהתקני זיהוי GSM. גלאים אלה מגיבים בכל פעם כשמתבצעת שיחה, נשלח או מתקבל SMS, או כאשר נישה שימוש באינטרנט.

מערכות מעקב על בסיס GPS מיועדים לניטור תנועות של אנשים או כלי רכב. כדי לאתר מערכות מעקב GPS שפועלות באמצעות אותות סלולריים ומאחסנות מידע על גבי כרטיסי SIM, יש להשתמש במכשור ייעודי שמזהה אותות 2G, 3G, 4G ולפעמים 5G.

בכל הנוגע לזיהוי מצלמה נסתרת, קיימות מספר שיטות. לפעמים, ניתן לאתר את המצלמה באמצעות גלאי אותות רדיו או גלאי פס רוחב. אך אם המצלמה לא פולטת אותות ומשדרת אונליין, ניתן לזהות השתקפויות מעדשות המצלמה באור לייזר.

הגנה מפני האזנות סתר ומניעתן

שוק ציוד ריגול מציע מכשירים מקצועיים מתקדמים שלא רק שמסוגלים לזהות אותות מסוגים שונים אלא גם לחסום אותם. כך, משבשי מצלמות אלחוטיות פולטים אות RF שמונע העברת קבצי וידאו באמצעות האינטרנט. על ידי חסימת האות של המצלמה האלחוטית, משבשים אלה הופכים את המצלמה לחסרת תועלת, ומונעים ממנה לצלם או לשדר קטעי וידאו.

גם מכשירים שיוצרים רעש לבן יכולים להגן מפני מכשירי האזנה. שימוש בציוד שמחליף קול או מחולל רעשים יכול להפוך הקלטות ששמורות על כרטיס זיכרון לבלתי מובנות או לא נשמעות, וכך להגן על הסודיות של השיחות.

אין תגיות

מאמרים דומים

תיעוד לגירושים
האזנת סתר
מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button