הרשם התחבר

מכשיר האזנה מוסלק – מהו ואיך מגלים אותו?

במבט ראשון (והשני והשלישי) הם נראים כחפצים תמימים למראה – עט כתיבה, שעון יד או אפילו צעצוע של דובי חביב – אך בעת הצורך, כל אחד מהם מסוגל להפוך לאמצעי ריגול רב עוצמה. אלה הם מכשירי האזנה מוסלקים, או בשמם האחר, מקליטי שמע נסתרים, שלמרות שלרבים מאיתנו הם מוכרים מסרטי ריגול בלבד, לא מדובר בהמצאה הוליוודית אלא באמצעי מעקב אמיתיים לחלוטין, הנמכרים באופן חופשי וחוקי לא רק לבלשים פרטיים וחוקרי משטרה אלא גם צרכנים בלתי מקצועיים, כלומר לכלל הציבור.

לקטלוג מכשירי האזנה בחנות >

מהו מכשיר האזנה מוסלק?

מכשיר האזנה מוסלק הינו כלי מעקב סמוי שמורכב ממיקרופון מיניאטורי ומשדר זעיר שקולט אותות שמע, כרטיס זיכרון ובמקרים נוספים גם חיבור WIFI לשידור האודיו בזמן אמת. המכשיר, שקרוי בג’ארגון המקצועי  “באג”, מעוצב כפריט זעיר במידותיו וקל משקל, שמיועד להסתרה בתוך חפץ שגרתי תמים למראה או מתקן חשמלי, כמו מערכת גלאי אשן, שקע חשמלי או מטען טלפון נייד. למעשה, ניתן להתקין את מקלט השמע הנסתר בכל מקום, וזאת בניגוד למצלמה נסתרת שמצריכה התקנה באופן שיאפשר לעדשה לקלוט את הסביבה.

מכשירי האזנה והקלטה מוסלקים

רוב הדגמים של מקליטי שמע נסתרים הינם אלחוטיים ומופעלים באמצעות סוללה נטענת, אך ישנם דגמים שבנויים עם כבל שמתחבר למקור חשמלי כלשהו. בדגמים מתקדמים יש אפשרות להפעיל את ההקלטה רק כאשר זוהה על ידי חיישני שמע צליל כלשהו. אופציה זאת מאפשרת חסכון בסוללה ומונעת שמירה של קצבי סרק על כרטיס הזיכרון.

כיום, שוק ציוד ריגול מקצועי מציע מגוון רב של מכשירי האזנה מוסלקים, הנבדלים האחד מן השני בשלל פרמטרים, כגון איכות ותווך הקלטת השמע, עוצמת הסוללה, נפח כרטיס זיכרון וכו’.

סוגי מכשירי האזנה

  • מכשירים אנלוגיים המשתמשים בתדרי רדיו כדי לשדר אותות שמע – מכשירים אלה יכולים להיות מוסלקים במגוון חפצים כמו עטים, שעונים או שקעי חשמל.
  • מכשירים סמויים דיגיטליים המיישמים טכנולוגיה מתקדמת כדי לקודד ולשדר אותות שמע בצורה דיגיטלית.
  • מכשירים בטכנולוגיית GSM שמנצלים רשתות סלולריות להעברת אותות שמע. מכשירים אלה מוסלקים לרוב במחשבונים או מתאמי חשמל.

מכשירי האזנה נסתרים לילדים

כיצד משתמשים במכשירי האזנה מוסלקים?

הסיבות לשימוש במכשירים אלה הינן רבות ומגוונות, בין אם אישיות ובין אם מקצועיות. מכשירי האזנה המוסלקים יכולים להימצא בשלל מקומות – בחללים פרטיים, מקצועיים וציבוריים מבלי שאף אחד, חוץ מאלה שהשאירו אותם שם, יהיה מודע לקיומם.

כך למשל, מכשיר האזנה נסתר יכול לשמש לצורך הפיקוח אחר המטפלים של ילדים, קשישים או חולים, או לחלופין לסייע למנהלים מקצועיים שמבקשים להקשיב לשיחות של צוותי תמיכה במסגרת תהליכי התייעלות ושיפור השירות. מכשיר האזנה מוסלק יכול לשרת יזמים ובעלי עסקים שמעוניינים להקליט שיחות של שותפים, כדי לגלות את כוונותיהם הסודיות. בני הזוג החושדים בבגידה, ייעזרו במכשיר כזה כדי לנסות “לתפוס” את הפרטנר שלהם “על חם”. עיתונאים חוקרים ישתמשו במכשיר האזנה נסתר כדי לתעד את שיחותיהם עם דמויות ציבוריות במסגרת תחקיריהם.

האם כל השימושים האלה לגיטימיים וחוקיים? האם מכשירי האזנה חוקיים? ובכן, לא בהכרח. מכשירי האזנה מוסלקים עלולים לשמש מרגלים תאגידיים לצורך גניבת מידע מקצועי או שלל נוכלים ורמאים שמחפשים דרך קלה לפגוע באדם כלשהו באמצעות ציתות לשיחותיו. כאשר ההקלטות נעשות לצורך משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין בנוגע לחוקיות השימוש במכשיר ההקלטה מכוון שבמקרים רבים, תכני השיחה שנקלטו על ידי המכשיר אינם ניתנים לשימוש בתור ראיות בערכאות משפטיות.

גלאי מכשירי האזנה נסתרים

כיצד ניתן לגלות את הימצאותו של מכשיר הקלטה מוסלק?

כאמור, זיהוי מקלטי שמע עלול להיות תהליך לא פשוט. אם במקרים מסוימים, בדיקה פיזית מספקת, במקרים אחרים ייתכן שיהיה צורך בסריקה יסודית באמצעות מכשור מיוחד.

בדיקה פיזית ויזואלית של הסביבה. במהלך הבדיקה, יש לחפש חפצים לא מוכרים או אלה בעלי סימני חבלה, כגון ברגים רופפים, חוטים או חורי קידוח חריגים. בדרך כלל מקליטי שמע יותקנו בחללים שבהם אנשים משוחחים, כמו חדרי ישיבות, סלוני מגורים או רכבים אישיים.

גלאי תדר רדיו (RF) – זהו גלאי מכשירי האזנה שתוכנן במיוחד לזיהוי אותות RF. גלאים אלה יכולים לזהות מכשירי האזנה והקלטה אנלוגיים ודיגיטליים על ידי סריקת ספקטרום תדרי הרדיו לאיתור שידורים חשודים.

גלאי אינפרה אדום – גלאי אינפרה אדום שימושיים לזיהוי מצלמות נסתרות שעלולות להתלוות למכשירי האזנה. גלאים אלה יכולים לזהות את חתימת החום הנפלטת על ידי רכיבים אלקטרוניים בתוך מכשיר.

אין תגיות

מאמרים דומים

האזנת סתר
מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי
שוקר חשמלי

1 תגובות

  1. לענות

    כתבה מאד מעניינת במיוחד בתקופה שלנו עם כל מה שקורה אי אפשר לסמוך על אף אחד

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button