הרשם התחבר

מצלמה נסתרת קטנה

ייתכנו מגוון סיבות שיניעו אתכם להיות מעוניינים דווקא במצלמה קטנה ככל האפשר, למרות היתרונות ההרתעתיים של מצלמות ה-CCTV הגדולות והמאיימות (מצלמות במעגל סגור). למעשה, התנועה לעבר מצלמות קטנות התפתחה במידה ניכרת סביב המלחמה הקרה, במטרה לקדם מטרות ריגול ואינטרסים של הגנת המולדת משני עברי המפה הפוליטית. באותם ימים היה נפוץ להשתיל מצלמות נסתרות זעירות בסיגריות או במציתים, כך שישתלבו בתמונה האייקונית של הסוכן החשאי הממתין על ספסל באוויר הפתוח וקורא את עיתון הבוקר, בזמן שהוא מתעד באופן דיסקרטי פגישות רבות-משמעות או מעתיק מסמכים סודיים.

גם כיום, הקטנת המצלמה – מהלך שמגביר את יכולות ההסוואה שלה ומשפר את תפקודה כמצלמה נסתרת – עשויה לשרת אפילו את הצרכן המצוי, על מנת להגביר את תחושת הביטחון האישי שלו ואף כדי להפריך או לאמת חששות מסוגים שונים בנוגע לאנשים המצויים בסביבתו, החל בפגיעה מינית או מילולית, עבור בהשגת גבול ובהשחתת רכוש, דרך גניבה וכיוס וכלה במרמה או בבגידה במסגרת מערכת יחסית. כמובן, אלו עשויות להיחשב למטרות חיוביות ונחוצות, כל עוד מקפידים על כך שהדבר יישמר במסגרת החוק.

מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI

כיצד מייצרים מצלמות זעירות?

מיקרו-אלקטרוניקה היא ענף טכנולוגי רחב-היקף העוסק בפיתוח דרכים למזעור גודלם ונפחם של רכיבים אלקטרוניים ולייצור נרחב של מוצרים המבוססים על רכיבים אלו. בהזדמנות זו כדאי להכיר את תת-התחום של הננו-אלקטרוניקה, המתמקד בהקטנה דרסטית עוד יותר של מערכות אלקטרוניות. למעשה, עולם הטכנולוגיה בכללותו צועד בתחומים רבים לקראת הקטנה, בגלל היעילות שהיא מספקת וההישגים הביצועיים שהיא מאפשרת. כך שגם מחשבים שבעבר היו ממלאים חדרים שלמים, מוחלפים כיום בכוחות מחשוב אדירים שמוטמעים בכל טלפון נייד ואפילו בשעוני יד חכמים.

תהליך זה לא פסח על עולם הצילום, שהתוצר המשמעותי שלו בתחום זה הוא המיקרו-מצלמה. כדי לאפשר זאת, כל אחת מהמערכות המרכיבות את המצלמה המסורתית וכל אחד מהרכיבים החיוניים שלה נדרשו להפוך יותר ויותר מיניאטוריים. מאז הומצאה המצלמה הראשונה בראשית המאה ה-19, גודלה התכווץ משמעותית כאשר התייתרו סרט הצילום והמערך המכני המגלגל אותו ונולדה תעשיית המצלמות הדיגיטליות.

המצלמה עדיין מוכרחת לשמר מערך אופטי הכולל את העדשה – אותו רכיב אופטי המיועד לריכוז קרני אור לנקודה רצויה – וכן את הצמצם, שהוא הרכיב השולט בכמות האור הנכנסת. אלא שהחיישן הכימי המיושן התחלף בחיישן אלקטרוני מסוג CCD או מהסוג המתקדם יותר CMOS, שקולט פוטוני אור וממיר אותם לאותות חשמליים. במקום הסרט ששימש לצילום אנלוגי, בו נכנסו בסך הכל שלושים ושש תמונות בכל פילם, מצלמה נסתרת קטנה עושה שימוש ברכיב זיכרון פנימי או בכרטיס זיכרון מודרני, המאפשר שמירה של ג’יגה-בייטים שלמים של מידע.

המעבד הממוחשב של המצלמה בנוי מצ’יפ סיליקון עליו מורכבים טרנזיסטורים, כמו בכל מעבד המשמש במערכות מחשוב עכשוויות. בהקשר זה כדאי להזכיר את חוק מור, שחזה כבר באמצע המאה העשרים כי מספר הטרנזיסטורים המקסימלי על גבי כל צ’יפ עתיד להכפיל את עצמו בכל שנתיים. מצלמה נסתרת זעירה כוללת גם ספק אנרגיה המעביר חשמל ומסנן אופטי המאפשר קבלת תמונה צבעונית ועשויה לכלול גם רכיב רשת Wi-Fi או Bluetooth, חיישן תנועה, טכנולוגיה לראיית לילה ועוד. למרות תהליך ההקטנה, המיקרו-מצלמה מסוגלת לייצר תמונה ברזולוציה גבוהה למדי.

שימושים למצלמות זעירות

בענפים שונים משמשות המיקרו-מצלמות למגוון מטרות. למשל, פיתוח מצלמות זעירות איפשר פיתוחים רפואיים כמו אנדוסקופיה המיועד לצילום חללים פנימיים תוך הפחתת הצורך בחדירה פולשנית משמעותית לגוף המטופל. הטכנולוגיה מוזערה עד כדי כך שבספר השיאים של גינס מופיעה מצלמה שגודלה פחות מחצי מילימטר על חצי מילימטר. אחד התחומים שהרוויחו מאוד ממזעור המכשירים הוא השוק של מצלמות נסתרות.

את המצלמות הזעירות ניתן להשתיל בתוך פריטים יומיומיים לצורך הנחה גלויה בסביבות צילום שונות כמו הבית, המשרד, הרכב ואפילו בפריטים הניתנים ללבישה, הטמעה המאפשרת מגזר של מצלמות נסתרות ניידות. ניתן לרכוש מצלמות המשובצות אפילו בראשו של מברג. לצד יכולות הצילום החשאיות שלהן, מצלמות אלו מציעות לרוכשים גם כלי שימושי ואפילו מכשיר אלקטרוני שפועל באופן תקין ללא קשר למצלמה המוכמנת בתוכו. באמצעות תוספת של בטריות קומפקטיות בגרסה חד-פעמית או כזו המיועדת להטענה חוזרת, פיתחה התעשייה תחום של מצלמות נסתרות אלחוטיות.

מצלמות זעירות נסתרות

אין תגיות

מאמרים דומים

האזנת סתר
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי
שוקר חשמלי
מכשיר האזנה מוסלק

1 תגובות

  1. לענות

    תודה על המאמר המעניין, באמת עזרתם לי.

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button