הרשם התחבר

בדיקת מכשירי האזנה נסתרים

אם אתם חוששים כי מישהו עוקב אחריכם באמצעות ציוד מעקב, כמו למשל בעזרת מצלמה נסתרת, מקלט שמע נסתר או אפליקציית רוגלה בנייד, ניתן לבצע בדיקת מכשירי האזנה, אשר תאשש או תפריך את  החשש. לרוב, בדיקת האזנה נעשית באמצעות מכשור מיוחד, אשר מטרתו לזהות ולנטרל את המעקב.

למה ומתי יש צורך בבדיקת מכשירי האזנה נסתרים?

בעידן המודרני כל אחד מאיתנו עלול להפוך לקורבן של ריגול באמצעות כלים אלקטרוניים ודיגיטליים. המצב המטריד הזה נוצר כתוצאה משילוב של שתי תופעות מודרניות: מצד אחד, חשיפה של פרטים אישיים של הגולשים באינטרנט ומצד שני – פיתוח של כלים ומכשירים שמסוגלים לאתר ולאסוף מידע אודותינו בקלות רבה, בלי שנשים לכך לב.

כך למשל, כל מי שגולש ברשת האינטרנט משאיר אחריו מעין “עקבות” שניתנות לאיסוף על ידי גופים שמעוניינים בכך. המידע שנמצא ברשת יכול לכלול תמונות, התכתבויות, נתוני מיקום, כתובות אינטרנט של אתרי גלישה, פרטים אישיים ופיננסיים ועוד. רבים מאיתנו אינם מודעים לעובדה כי מידע זה זמין לכול ועלול לשמש נגדנו. דבר זה רלוונטי במיוחד עבור המשתמשים ברשתות חברתיות. על פניו, המידע שאנו משתפים בעצמנו, מבחירה ובאופן יזום, אינו אמור להיות “רגיש”, אולם, לאורך השנים ייתכן שיהיה אפשר להשתמש בפוסטים, הודעות וסרטונים שהעליתם כדי לפגוע, להטריד או לאיים עליכם.

גלאי מכשירי האזנה

כל זה רלוונטי למידע שאנו משאירים ברשת בעצמינו. אולם, גם את הפרטים האישיים והדיסקרטיים, אלה שאנו דואגים לשמור לעצמנו, ניתן לגנוב. למטרות אלה משתמשים הפורצים בשני אמצעים מרכזיים: מכשור אלקטרוני, כמו מצלמות נסתרות זעירות, מיקרופונים נסתרים, מכשיר מעקב GPS או תוכנות דיגיטליות שאותן ניתן בקלות רבה להתקין, בין אם ידנית ובין אם בהשתלטות מרחוק, באמצעות בוטים, קישורי “פישינג” או ווירוסים, במחשבים, טלפונים ניידים, טאבלטים ולמעשה כמעט בכל גאדג’ט שיש לו גישה וחיבור לאינטרנט.

בשני המקרים, הריגול נעשה לצורך איסוף מידע, פריצה, פגיעה או גרימת נזק לרכוש ולאדם. כך למשל, מצלמה זעירה שמתחבאת בתוך חפץ תמים למראה במשרדכם עלולה להקליט ישיבה חשובה ודיסקרטית ולשדר את כל מה שמתרחש בחדר לגורם שלישי. תוכנת ספייפון שמופעלת בנייד שלכם ללא ידיעתכם יכולה להדליף התכתבויות אישיות שלכם, שיחות טלפון, תמונות וסרטונים שלא הייתם רוצים שייחשפו. מכשירי מעקב מבוססי GPS שומרים את נתוני המיקום של הרכב ומעבירים מידע זה למכשיר היעד.

בנוסף לציוד ריגול זה, שנחשב לנפוץ, ישנן דרכים נוספות לעקוב אחריכם. כך למשל, בעידן שלפני מכשירים סלולריים, כאשר השתמשנו בטלפונים נייחים המחוברים לשקע, ניתן היה להאזין לשיחות באמצעות התחברות לקו הטלפון.

ציוד האזנה, יש לציין, נמכר באופן חופשי במגוון רב של חנויות פיזיות ואינטרנטיות. בעבר, השימוש בו נעשה במסגרת מקצועית – על ידי בלשים, חוקרים משטרתיים, אנשי מודיעין, מרגלים וכמובן גם גורמים עברייניים. אולם, בימינו אלה, מצלמות, אוזניות ומקליטי שמע נסתרים משמשים למגוון מטרות, רובן דווקא לגיטימיות. כך למשל, המטרה המקורית של מצלמת מטפלות, או בשמה האחר “מצלמת בייביסיטר” הינה מעקב אחר המטפלים שנשארים לבד בבית עם ילדים או קשישים. אולם, כאשר נמצא בידיים לא נכונות, ציוד זה עלול להפוך לכלי ריגול עוצמתי.

גלאי מכשירי מעקב ומכשירי האזנה

איך לבצע בדיקת מכשירי האזנה?

ראשית כל, נציין כי קיימים שני סוגים של בדיקות האזנה. הראשון נדרש כדי לאתר ציוד מעקב אלקטרוני ונעשה באמצעות מכשיר קטן שמיועד למטרה זאת. מכשיר זה נקרא גלאי האזנות ואופן פעולתו מתבסס על זיהוי אותות אלקטרו מגנטיות שמשודרות באוויר על ידי מכשיר האזנה. אולם יש לקחת בחשבון כי כל מכשיר אלקטרוני פולט אותות אלקטרומגנטיים כאשר הוא פעיל. על כך, כדי לנטרל “רעשי רקע”, בזמן ביצוע בדיקת מכשירי האזנה, יש לכבות את כל המכשירים “הרגילים” שנמצאים בחלל. על מנת לאתר את האות שמעידה על הימצאות ציוד ריגול בחלל, יש להזיז את גלאי האזנה תוך כדי הליכה איטית בחלל. כאשר החיישן של גלאי ההאזנה מזהה אות אלקטרומגנטית חשודה, נדלקת נורה או נשמע צפצוף (תלוי בדגם הגלאי).

כיום קיימים מכשירי גלאי האזנה שאינם רק מגלים את האזנה אלא גם יודעים לנטרל אותה על ידי שיבוש של התשדירים האלקטרומגנטיים.

בדיקת האזנה דיגיטלית מיועדת לאיתור אפליקציית רוגלה בטלפונים ניידים או במחשבים. הבדיקה נעשית על ידי בעלי מקצוע בלבד ומצריכה ידע ומיומנויות. על כך, כאשר אתם חושדים כי המידע ששמור על המכשיר הסלולרי שלכם דלף, או אם אתם מבחינים “בהתנהגות” מוזרה של הנייד, כמו למשל רעשים מוזרים, סוללה חלשה שנגרמת תוך זמן קצר או חבילת גלישה שמסתיימת מהר מהרגיל, מומלץ לפנות באופן מידי למומחים.

אין תגיות

מאמרים דומים

האזנת סתר
מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי
שוקר חשמלי

2 תגובות

  1. לענות

    הכתבה הייתה פשוט מעולה, אנ חושב לבצע בדיקה כזאת אצלי במשרד, זה יכול למנוע ממתחרים פוטנציאליים שלי להשים לי רגל בעסקי, תודה רבה.

  2. לענות

    מתיאם כמעט לכל בן אדם שחי במאה ה 21, תודה רבה על הכתבה.

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button