הרשם התחבר

אמצעים חוקיים להגנה עצמית

בשל ההחמרה וההקצנה של תופעת האלימות וריבוי הפשיעה שמאפיינת את המציאות המודרנית, רבים מאיתנו חשים אובדן של תחושת הביטחון האישי. אנחנו חוששים להסתובב ברחובות “מפוקפקים”, במיוחד בשעות הלילה, עוברים לצד השני כאשר הולך מולנו אדם עם מראה “חשוד”, נצמדים לארנקים וניידים בחשש שיגנבו לנו אותם ובאופן כללי מאמצים התנהגויות שפוגעות בחופש התנועה שלנו. המחשבה שהסכנות מחכות לנו בכל מקום, גם בביתנו הפרטי, הן במהלך היום והן בלילה – משתלטת על המוח שלנו וגורמת לסטרס תמידי שמחבל באיכות החיים, גורם לנדודי שינה, לדיכאון וכאוס.

כדי להתמודד עם התחושה המאיימת, רבים נוקטים בצעדים מעשיים: לוקחים קורסים להגנה עצמית, לומדים להיות ערניים יותר, רוכשים או מאמצים כלב, מאבזרים את ביתם במערכות אבטחה משוכללות עם מצלמות נסתרות. אומנם עבור חלק מאיתנו, כל האמצעים האלה אינם מספיקים. כדי להרגיש בטוחים, הם זקוקים לדעת כי יש ברשותם כלים אשר יעזרו להם לשמור על עצמם ועל קרוביהם במקרה של תקיפה. בימים אלה, סוג המחשבה הזה כבר אינו נשמע מוזר. יחד עם זאת, נציין כי אם גם אתם רוצים להצטייד באמצעים להגנה עצמית, יש לעשות זאת באופן חוקי.

אמצעים להגנה עצמית

אז אילו אמצעים להגנה עצמית תוכלו לרכוש כדי להחזיר לעצמכם תחושה של בטחון וכוח? ובכן, ראשית כל, נציין כי בניגוד לארצות הברית ומספר מדינות אחרות,  בישראל נשיאה על הגוף אקדחים או סכינים נחשבת לעבירה פלילית, אלא אם יש לכם אישור מיוחד או רישיון תקני. אין זה אומר שלא תוכלו לרכוש ציוד להגנה עצמית באופן חוקי.

תרסיס פלפל

תרסיס פלפל הינו אמצעי הגנה עצמית נפוץ ומבוקש ביותר, בשל מספר יתרונות. ראשית כל, כדי להשתמש בו אין צורך בידע או מיומנויות מיוחדות. הוא נמכר בדרך כלל בתוך מיכל קטן ואפשר להפעיל אותו בקלות רבה, בלחיצה עם יד אחת. תרסיס פלפל אינו מסוכן לבריאות – לא למשתמש ולא לתוקף, ולמעשה מטרתו היחידה הינה לנטרל את הפעילות של התוקף לטווח קצר, כדי להרוויח זמן לבריחה או קריאה לעזרה. התרסיס מכיל תרכובת של פלפל חריף אשר במגע עם הפנים גורם לתחושת צריבה בפה, עף ועיניים.

גז מדמיע

גז מדמיע משמש כאלטרנטיבה מוכרת לתרסיס פלפל. ההבדל בין התכשירים מבוסס על התרכובת שהם מכילים ומרססים. בניגוד לתרסיס פלפל, גז מדמיע הינו חומר כימי רב עוצמה אשר עלול לגרום לנזקים רציניים לטווח ארוך במגע עם הפנים, במיוחד עם העיניים והפה. כשמשתמשים בגז מדמיע, מומלץ לנקוט בזהירות יתרה ולהרחיק את התכשיר מהפנים.

ציוד להגנה עצמית

שוקר חשמלי

שוקר חשמלי מהווה אמצעי להגנה עצמית נפוץ נוסף וגם הוא נמכר באופן חוקי בחנויות. בלחיצה עליו מופעל זרם חשמל אשר משתק את השרירים של התוקף לזמן מוגבל. בדומה לתרסיס פלפל, גם שוקר חשמלי אינו מהווה סכנה לחיי האדם. השימוש בו נוח ואפקטיבי במיוחד כאשר ישנו צורך בהשבתה מידית של התוקף. השוקר נראה מאיים ומפחיד ובמקרים רבים אפשר להבריח את התוקף באמצעות ההפעלה של המכשיר באוויר לצורך השמעת הצליל, ללא מגע בגוף התוקף.

עט טקטי

עט טקטי הינו אמצעי הגנה ייחודי אשר מתפקד גם כעט כתיבה רגיל. ניתן לשאת אותו בתיק או בכיס ללא חשש. אולם בשל מבנהו המיוחד וחומר הגלם שממנו עשוי, עט טקטי עשוי להפוך לכלי נשק. למעשה, העט עשוי ממתכת (מסוג אלומיניום או מטיטניום בדגמים יקרים יותר) קצהו מחודד היטב, כך שבמידת הצורך הוא יכול לפצוע. במידה ואתם שוקלים לרכוש כלי זה, אנו נקטו בזהירות רבה.

עט טקטי

אולר

אולר הינו סכין נשלפת עם להב בגודל עד 10 ס”מ. בניגוד לסכין, שאסור להחזקה במקום ציבורי ללא היתר מיוחד, השימוש באולר בתור אמצעי להגנה עצמית מותר, אך עם מספר הסתייגויות. כך למשל, אסור לשאת ולהשתמש באולר במסגרות חינוך כמו בתי ספר וגני ילדים, במקומות בילוי כמו מועדוני לילה, במוסדות תרבות וקולינריה. זכרו: שליפת אולר במקומות אסורים הינה עבירה פלילית ובדומה לשימוש בסכין, העונש על פעולה זאת יכול להסתכם בחמש שנות בכלא.

אין תגיות

מאמרים דומים

האזנת סתר
מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי
שוקר חשמלי

7 תגובות

  1. לענות

    כתבה מאוד חשובה, היום כששום דבר לא בטוח וצריך להגן על עצמך אין בכלל שאלה שצריך את המוצרים האלה כמו גז פלפל לדוגמא

  2. לענות

    אני חושב שבתור אחד שגר בשכונת מצוקה אמצעי להגנה עצמית הוא מאוד חשוב, תודה על המאמר

  3. לענות

    אני רניתי לאשתי את הגז המדמיע, היא לא השתמשה בו ואני מקווה שגם לא תשתמש אבל הוא מקנה לה בטחון ואני יודע שהיא יותר בטוחה איתו

  4. לענות

    אני חושב שזה מוצר חובה בכל תיק/ארנק !!!! חובה

  5. לענות

    אני חשבתי אם לקנות גז מדמיע, אבל כשאני רואה את האלימות ברחובות ואת האופן שבו אנשים אלימים וגורמים עבריניים נמצאים בכל פינה זה המעט שאני יכול לעשות , קניתי אחד גם בשביל אשתי ובתי הגדולה והן מרגישות הרבה ביותר בטוחות להסתובב בשכונה, הכתבה הייתה מאירת עיניים.

  6. לענות

    הכתבה מאוד מועילה במיחוד עכשיו כשיש פורענויות והתפרעות בכבישים, להחזיק מוצר להגנה עצמית הפך לדבר בסיסי ביותר, מאוד אהבתי את הכתבה.

  7. לענות

    הכתבה פשוט מתארת חלק חשוב בחיי היום יום שלנו בצורה מדויקת, אצלנו בשכונה יש פשיעה רבה כולל פריצה לבתים ומכוניות ,אין ספק שזה קריטי בימינו להחיזק באמצעים קומפקטיים להגנה עצמית, כתבה חשובה ביותר

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button