הרשם התחבר

האזנות סתר – גילוי ואיתור

בימינו, כל שיחה שאנו מקיימים בטלפון, במפגש פרונטלי, או באמצעי תקשורת דיגיטאליים, עלולה להיחשף לגורם זר. הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת מגוון דרכים קלות ואפקטיביות לקליטה, הקלטה והקשבה לשיחות ללא הסכמה על ידי גורם זר ובמקרים רבים קשה עד בלתי אפשרי לזהות את המעשה ולאתר את המאזינים הלא חוקיים.

אומנם החוק בישראל מתייחס בחומרה להאזנות סתר והעונש עלול להגיע ל – 5 שנות מאסר (על פי חוק האזנת סתר), אך בפועל, בשל קלות הביצוע וקושי באיתור ובמניעת הדליפה, כל אחד מאתנו יכול להפוך לקורבן של עבירות מסוג זה. דליפת השיחה באמצעות האזנות סתר עלולה להוביל להשלכות חמורות, בין אם מדובר בשיחות אישיות ובין אם מקצועיות, במיוחד כאשר תוכן השיחה רגיש ומכיל מידע שאמור להישאר דיסקרטי.

האזנות סתר

כיצד מתבצעת האזנת הסתר?

האזנה לשיחות יכולה להתבצע באמצעות משדרי רדיו אלחוטיים RF ו- GSM , מקליטי קול, מצלמות נסתרות המוסלקות בחפצים שימושיים (המבצעות גם צילום וידאו וסטילס) ומיקרופונים חבויים המותקנים במרחב בו מתקיימת השיחה, או לחלופין על ידי אפליקציות ריגול (רוגלות) המותקנות בטלפון או במחשב שמהם משודרת השיחה. בנוסף לאמצעים טכנולוגיים אלחוטיים, ההאזנה לשיחה יכולה להתבצע על ידי חיבור פיזי לקו הטלפון.

לרוב, השיחה נשמרת בזיכרון פנימי של מכשיר ההקלטה (מיקרופון או מצלמה) וההאזנה לשיחה מתבצעת כאשר כרטיס הזיכרון נשלף מהמכשיר, תוך כדי חיבורו למחשב של המאזין. במקרים אחרים, הנתונים והמידע מועברים בזמן אמת למכשיר של המאזין.

ברוב המקרים, האזנת הסתר נעשית על ידי גופים מקצועיים, בלשים פרטיים או סוכנויות חקירות  לצורך קבלת מידע רגיש שהוזמן מראש. לעיתים רחוקות יותר האזנה מתבצעת על ידי אדם פרטי (כגון בן זוג החושד בבגידה) או על ידי מעסיק או שותף עסקי.

גלאי מכשירי האזנה ומעקב מקצועי

מתי יש לבדוק חשש להאזנת סתר?

החשש עולה כאשר מידע סמוי הודלף ונמצא ברשות הזרים. אולם, ישנם סממנים מחשידים שעלולים להעיד כי מישהו מאזין לשיחותיכם. כך, מכשירי האזנה המחוברים לקו הטלפון עשויים ליצור רעשים “מוזרים” בעודכם מקיימים שיחה. אפליקציות ריגול המותקנות בטלפונים ניידים עשויות לגרום לבזבוז הסוללה או סיום חבילת הגלישה באופן מוקדם יותר מהרגיל.

גילוי האזנות הסתר

כאמור, גילוי האזנת הסתר אינו תהליך פשוט. אם מתעורר החשד כי תוכן השיחה הודלף באמצעות האזנה לשיחה על ידי מכשיר אלקטרוני, יש לבדוק את האפשרות כי בחדר בו התקיימה השיחה מותקן מכשיר ציתות חוטי או אלחוטי. תהליך הבדיקה מצריך שימוש בציוד מיוחד, המאתר גלי רדיו בתדרים שונים. במקרים נוספים, ניתן לאתר את ההאזנה בעזרת הנתונים של חברת הסלולר המפעילה את הקו.

כאשר גלאי מכשירי האזנה סורק את החלל ומזהה אות רדיו המשודרת ממכשיר הציתות או ההקלטה, נדלקת נורת החיווי, אשר מתחזקת ככל שמיקום מכשיר ההקלטה קרוב יותר. ביצוע הסריקה מצריך כיבוי של כל המכשירים האלקטרוניים הנמצאים בחלל, על מנת למנוע שיבוש התדר. מומלץ לבצע את הבדיקה באמצעות בעלי מקצוע מוסמכים ולא באופן עצמאי.

גלאי מכשירי האזנה

במידה ומכשיר ההקלטה אינה נמצא, קיימת אפשרות כי ההאזנה לשיחה נעשתה באמצעות אפליקציה דיגיטאלית המותקנת במכשיר שממנו יצאה השיחה. תוכנות ריגול חכמות מסוג ספייפון (SPY PHONE) אינן ניתנות לזיהוי על ידי חיפוש פשוט באפליקציות המותקנות בטלפון נייד מכיוון שהן “מתחפשות” לאפליקציות “תמימות”, בדרך כלל למשחקים. אומנם את רוב תוכנות הריגול מתקינים באופן פיזי, וההתקנה דורשת גישה למכשיר עצמו, קיימות אפליקציות נוספות אשר “מתלבשות” על המכשיר כאשר לוחצים על קישור – בהודעת מייל, סמס ועוד.

אין תגיות

מאמרים דומים

האזנת סתר
מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי
שוקר חשמלי

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button