הרשם התחבר

כיצד למנוע ריגול עסקי?

בעידן המודרני, התחרות בין העסקים הולכת וגדלה, וחברות רבות משתמשות בכל האמצעים, לעיתים גם לא חוקיים, כדי להתגבר על המתחרים. ריגול תעשייתי, שמיועד להשגת יתרון עסקי, בפני עצמו אינו דבר חדש, אך בשל הפיתוחים החדשים של כלים טכנולוגיים עוצמתיים הוא הפך לאפקטיבי וקל לביצוע הרבה יותר מאשר בעבר. לבעלי עניין המבקשים לאסוף מודיעין עסקי על המתחרה המקצועי מוצעים בימינו אמצעים טכנולוגיים רבים, ביניהם אלה המצריכים חדירה פיזית לבית העסק (כמו למשל כדי להתקין מצלמה נסתרת או מכשיר להקלטת שמע) ואלה שמופעלים מרחוק, באופן דיגיטלי, ללא צורך בחיבורים פיזיים – כמו במקרים של מתקפות סייבר על מחשבי החברה.

כיצד למנוע ריגול עסקי

סיבות נפוצות לריגול עסקי

לרוב, גניבת מידע עסקי נעשית על ידי בעל מקצוע, השכור על ידי המתחרים שמעוניינים לנצל את הנתונים הסודיים כדי לנצח בתחרות העסקית. כך למשל, אם חברה טכנולוגית מסוימת מפתחת מוצר חדשני, שאמור לייצר רווחים גדולים, כל מתחרותיה ירצו להיחשף למידע הרלוונטי, לא רק כדי להשוות בין ההישגים אלא גם כדי “לגנוב” רעיונות, מערכי תפעול או מנגנוני פיתוח.

לעיתים קרובות גניבת המידע נעשית על ידי עובדי החברה, שמעוניינים למכור את הסודות העסקיים למתחרים. כמו כן, העובדים בעלי הגישה לכספי החברה עלולים לבצע מניפולציות פיננסיות אסורות, כמובן ללא ידיעתם של הבעלים, על מנת לזכות ברווחים אישיים.

במקרים אחרים, ריגול עסקי מתבצע על ידי בעלי אינטרסים המעוניינים “להפיל” איש עסקים בכיר, על ידי חשיפה של מידע גנוב שעלול להפלילו.

ואולם, ישנן סיבות נוספות לריגול אחר בית העסק ואיסוף מידע אודותיו. כך למשל, הפורצים עלולים להתקין מצלמה נסתרת בתוך משרד, מחסן, מפעל או חנות, כדי לזהות את השעות “המתות”, הנוחות במיוחד לכניסה למקום באופן דיסקרטי, במטרה לבצע גניבת כספים או רכוש. ובנוסף, המעקב החסוי אחר העסק, או אחר שותפיו, מנהליו ועובדיו, עלול להתבצע על ידי מכרים או זרים מסיבות אישיות, או אף בשל הסקרנות בלבד.

ריגול עסקי

סממנים אפשריים לריגול עסקי

כיצד תדעו אם החברה העסקית שבבעלותכם נמצאת תחת מעקב סודי? ובכן, התשובה הקצרה הינה זאת: אם שמתם לב לשינוי שלילי כלשהו בפעילות של העסק ואין לכם שום הסבר הגיוני למצב, ייתכן כי מישהו, בין אם בתוך החברה ובין אם מבחוץ, מפעיל אמצעי ריגול על מנת לחבל בהתנהלות העסקית התקינה.

כך למשל, אם רעיון טכנולוגי שהחברה שבבעלותכם מפתחת לאחרונה דלף למדיה ללא רשותכם, או שאתם מגלים כי המתחרים שלכם החלו להקדים אתכם באופן פתאומי בתחום שהובלתם, תוך כדי שימוש ברעיונות מקוריים שלכם, ייתכן כי המידע אודות הטכנולוגיה שאתם מפתחים נגנב מכם, סביר להניח שבאמצעות כלים טכנולוגיים של ריגול עסקי מודרני.

או, לחלופין, אם תוכן השיחה הסודית שניהלתם עם השותפים העסקיים שלכם במשרדכם הפרטי התגלה באופן לא צפוי, ייתכן כי מישהו הקליט או צילם את השיחה באמצעות מצלמה נסתרת. ואולם, לעיתים קרובות ניתן לגלות עצם קיומו של ריגול עסקי לפני שיוביל לתוצאות הרסניות. על מנת לזהות פעילות חשודה כלשהי, יש לשים לב לסממנים הבאים:

שינוי בהתנהגות של העובד

הישארות במשרד בשעות מאוחרות ללא סיבה מיוחדת יכולה לעורר חשד רב. כמו כן, יש להתייחס לכל השינויים המתרחשים בסביבה: רכבים זרים חונים בסמוך לעסק לזמן ממושך, אנשים זרים נכנסים אל העסק ומנסים לפתח שיחה עם העובדים וכדומה.

גלאי מצלמות נסתרות ומכשירי האזנה

הפרעות בקו הטלפון המשרדי

אם אתם משתמשים בטלפון קווי במשרדכם ושמתם לב כי לאחרונה החלו להופיע רעשים מוזרים בזמן השיחה, ייתכן כי מישהו חיבר את הקו למכשיר האזנה או הקלטה. זאת כמובן רק אופציה, כי לאותם ראשים יכולה להיות סיבה פרוזאית הרבה יותר – תקלה באיכות הקו. ועדיין, אם יש לכם עוד סיבות לחשוד כי מישהו מרגל אחריכם, מומלץ לבדוק את קיום האזנה באמצעות גלאי ציוד מעקב והאזנות. חשוב לציין, כי כל המכשירים האלקטרוניים שמחוברים לרשתות חיצוניות כגון אינטרנט ו – GPS, ביניהם מצלמות מעקב נסתרות אלחוטיות ומכשירי האזנה וקליטת שמע, משדרים תדרי רדיו, ועל כך ניתנים לאיתור באמצעות גלאי ציוד מעקב והאזנות.

קיצור אורך חיי הסוללה או חבילת גלישה

אם הסוללה או חבילת גלישה במכשיר הנייד שלכם נגמרות מהר מדי מהרגיל, למרות שלא שיניתם את הרגלי השימוש והגלישה, ייתכן כי בנייד שלכם הותקנה אפליקציית ריגול, אשר מסוגלת לשדר מידע מגוון (מיקומי  GPS, צ’טים, מסמכים, קצבי קול, וידאו ותמונות) למחשב היעד בזמן אמת. את תוכנות הריגול ניתן להתקין באופן פיזי או באמצעות לחיצה על קישור בזמן הגלישה. כך או אחרת, כיום ניתן להגן על הפלאפון באמצעות התקנת תוכנת מיגון סלולר מיוחדת, המונעת אפשרות פריצה שמתריעה לבעל המכשיר בכל פעם כאשר מתקיים ניסיון התקנה של תוכנות ריגול.

אין תגיות

מאמרים דומים

האזנת סתר
מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי
שוקר חשמלי

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button