הרשם התחבר

מיגון הבית עם מצלמות נסתרות

כולנו רוצים שהבית בו אנו גרים יהיה המקום הפרטי, הבטוח והמוגן ביותר, זה שיאפשר לנו שקט נפשי, ביטחון אישי, רוגע ושלווה. ואולם, במציאות המודרנית, המרחב הפרטי של כל אחד מאתנו עלול להיות חשוף לסכנות רבות. חדירה לפרטיות הפכה בשנים אחרונות לאיום שגרתי, ורבים מאתנו, במידה זו או אחרת, חוששים מפריצות וונדליזם, ממעקב סמוי וגניבת מידע או, לכל הפחות, אינם סומכים באופן מלא על בעלי המקצועי, העוזרת, הבייביסיטר או המטפל/ת שנמצאים בבית לבד או עם הילדים או ההורים הקשישים.

מצלמות נסתרות לבתים פרטיים

מהי מצלמה נסתרת למיגון הבית

בשנים אחרונות גובר הביקוש לפתרונות טכנולוגיים שמיועדים למיגון הבית והחצר הפרטית, כאשר האמצעי הפופולארי והיעיל ביותר בין שלל האפשרויות הינו מצלמה נסתרת לבית.

מצלמה נסתרת מהווה מכשיר קטן ממדים, לרוב אלחוטי, המוסלק בתוך רהיטי עץ או חפצים ביתיים שימושיים. המכשיר מאובזר בעדשה, כרטיס זיכרון ולעיתים גם מקלט קול וחיבור לרשת האינטרנט. הצילום וההקלטה נשמרים בתוך כרטיס הזיכרון, או משודרים אונליין אל מכשיר היעד – מחשב או טלפון נייד.

דגמים מסוימים של מצלמות נסתרות מותקנים באופן קבוע בתוך מערכת מיזוג אוויר, גלאי עשן, שעון קיר וכדומה, כאשר אחרים, המוגדרים כניידים, מוחבאים בתוך חפצים קלים, הניתנים להזזה, כמו נורת לילה, רמקול, מטען טלפון נייד או צעצוע. אומנם לרוב השימוש במצלמה נסתרת נעשה לאבטחת חללי הפנים, ניתן למקם אותה גם בחצר הביתית, על מנת להשגיח על שטח שמסביב לבית ולאתר במהירות כל פעילות חשודה.

מצלמה נסתרת במערכת עגינה

הסיבות לשימוש במצלמה נסתרת בסביבה ביתית

כפי שציינו, השימוש במצלמה נסתרת נועד למעקב אחר המתרחש בתוך הבית, בחצר או בגינה, בכל רגע נתון. להלן הסיבות המרכזיות להתקנת מצלמות נסתרות בשטח הפנים והחוץ של הבית:

גילוי ואיתור פורצים

אומנם למצלמות אבטחה גלויות שמותקנות בבתים כדי לתת מענה לצורך בזיהוי הפורץ יש חסרון אחד גדול: בימינו, רוב הפורצים מצליחים למצוא את מיקומה של מצלמת האבטחה ולכבות אותה. מצלמה נסתרת, לעומת זאת, אינה ניתנת לגילוי על ידי זרים מכיוון שהיא מוחבאת בתוך חפץ אחר, תמים למראה. לכן, המצלמה הנסתרת יכולה לעזור “לתפוס על חם” פושע שעלול לגנוב את רכושנו או לעשות בו נזק, או אף לאיים על הבריאות והחיים של בני משפחתנו.

הסרטונים והתמונות שהוקלטו על ידי מצלמה נסתרת תוך כדי הפריצה עשויים לשמש את החוקרים בחיפוש אחר הפושע וגם להוות עדות חוקית במהלך המשפט. אומנם סכנת הפריצות גוברת כאשר הבית ריק, כמו למשל כאשר בני המשפחה יוצאים לחופשה, אין זה אומר שפעילות המצלמה נדרשת רק במקרים של היעדרותם של הדיירים. לעיתים הפריצה מתרחשת דווקא כאשר הדיירים שוהים בתוך הבית, אך אינם ערים למתרחש, בעודם ישנים בשעות הלילה. לכן, המצלמות הנסתרות המתקדמות מאובזרות במנגנון ראיית לילה, שמאפשר לצלם תמונות וסרטוני וידאו באיכות גבוהה בתנאי החושך.

מצלמה נסתרת במנורת לילה

פיקוח על אנשים זרים הנמצאים בבית ללא נוכחות הבעלים

מצלמות נסתרות הקרויות לעיתים “מצלמות מטפלת” מיועדות למעקב אחר התנהגותם של בעלי המקצוע הנמצאים בבית לבדם, על מנת לבצע עבודות שירות, כמו שיפוץ או ניקיון, או כדי לשמור ולטפל בילדים או בקשישים. רוב מצלמות המטפלת מחוברות לרשת האינטרנט ומעבירות מידע בזמן אמת אל המחשב או טלפון נייד. בזכות אפשרות הצפייה במתרחש בבית, ההורים יכולים לוודא שלא נשקפת הסכנה ליקיריהם ולא מתבצע נזק לרכושם, בכל רגע נתון. מצלמות נסתרות רבות מאובזרות בחיישן תנועה שמאפשר למצלמה לפעול רק כאשר מתרחשת פעילות כלשהי בחלל. מנגנון החיישן מאריך את זמן הפעילות של המצלמה ללא צורך בהחלפת הסוללה.

השגחה על הילדים וחיות מחמד הנמצאים לבדם בבית

בנוסף למניעת הסכנות האקוטיות, מצלמות נסתרות עשויות לסייע לנו גם במקרים פחות חמורים. כך למשל, ישנם הורים שרוכשים מצלמה נסתרת על מנת לפקח על ילדיהם המתבגרים, כאשר הם נשארים בבית לבדם. בדרך כלל, המעקב באמצעות המצלמה הנסתרת נעשה על ידי ההורים שרוצים לוודא כי ילדיהם המתבגרים אינם מבצעים מעשים אסורים (שתיית אלכוהול, שימוש בסמים וכו’) ואינם עושים נזק ברכוש הביתי. הצורך במעקב אף גובר במקרים כאשר בני הנוער מקיימים מסיבות ללא נוכחותם של ההורים ובשטח הבית נמצאים זרים, שעלולים להזיק הן לילדי המשפחה והן לרכוש הביתי. אחרים נעזרים במצלמה נסתרת כדי ללמוד ולהבין את התנהגותם של בעלי החיים, בעיקר הכלבים, שלעיתים עושים נזקים לרכוש כאשר בעליהם לא נמצאים בבית.

התקנה של מצלמה נסתרת במסגרת ביטוח הרכוש של הבית

פוליסות ביטוח רבות מייחסות להתקנת מצלמת ההבטחה חשיבות מכרעת במיגון הבית. על כך, בעלי הדירה רבים מחויבים להתקנת מערכות אבטחה כתנאי הכרחי לביטוח הדירה. במקרים אחרים, חברות הביטוח אומנם לא דורשות התקנת מצלמות אבטחה כתנאי הכרחי, אך מעודדות שימוש בהן על ידי הנחות במחיר הפוליסה.

מצלמות נסתרות זעירות WIFI

המלצות כלליות להתקנה ושימוש במצלמות נסתרות למיגון הבית

  • המיקום של המצלמה – יש להציב מצלמות נסתרות במיקומים “אסטרטגיים”, המאפשרים שטח צילום רחב ככל הניתן, כמו למשל לצד דלת הכניסה או בסמוך לחלונות. למרות שדגמי מצלמות מסוימים מצליחים לצלם גם בתנאי החושך, מומלץ לדאוג לכמות תאורה מינימאלית, כדי להפיק תמונות ווידאו באיכות מיטבית. על מנת לייצר תנאים אופטימאליים לצילום בשעות הלילה, מצלמות נסתרות רבות מוסלקות בתוך מכשירים אלקטרוניים מפיקי אור, כמו שעונים מעוררים, פנסים ומנורות שולחן.
  • אפשרויות להפעלת המצלמה – רוב המצלמות הנסתרות המתקדמות מאפשרות שני מצבים: צילום רציף ללא הפסקות או צילום שמתבצע רק כאשר חיישני התזוזה בעדשה מזהה תנועה כלשהי בחלל. בדרך כלל, הבחירה באחת משתי האופציות תלויה במטרת השימוש במצלמה. כך למשל, מצלמות מטפלת המיועדות למעקב אחר המטפלת יפעלו באופן רציף. לעומת זאת מצלמות האבטחה הנסתרות שמשמשות להגנת הבית מפני הפורצים מופעלות לרוב באמצעות חיישני התזוזה.
  • הפעלה ראשונית – לאחר רכישת המצלמה, מומלץ להפעיל אותה במצב ניסיון, על מנת למצוא את המיקום הטוב ביותר עבורה, הן מבחינת זווית הצילום, והן מבחינת התאורה. לאחר בדיקת הצילומים שיתקבלו תוך כדי צילום ניסיון, ניתן יהיה למצוא מיקום מדויק להצבת המצלמה ולהגדיר אפשרויות אופטימאליות להפעלת המצלמה.
אין תגיות

מאמרים דומים

האזנת סתר
מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי
שוקר חשמלי

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button