הרשם התחבר

מכשירים ביתיים לריגול מקצועי

עם התפתחות הטכנולוגיה של הבית החכם והחיבור של המכשירים החשמליים לרשת האינטרנט, כל אחד מאתנו הופך לקורבן פוטנציאלי של ריגול מקצועי. למרות שהיצרנים של המכשור החשמלי עם תקשורת דיגיטלית מבטיחים לצרכנים הגנה מלאה על פרטיותם, ברגע שהמכשירים הביתיים שלכם מתחברים אל הרשת, נוצר סיכוי שמישהו, בעל ידע ויכולת בתחום, ינסה לאסוף עליכם מידע על ידי פריצה של מערכת אבטחה. כיצד זה מתאפשר ואילו מכשירים עלולים לסכן את פרטיותכם? כל התשובות – בשורות הבאות.

שוק ציוד ריגול מציע מגוון רב של מכשירים לשימוש ביתי שתפקידם – לצלם ולהקליט מידע, לשמור אותו בכרטיס הזיכרון ו/או לשדר אותו למכשיר היעד. מצלמות מעקב, מקליטי קול ומיקרופונים מודרניים יכולים “להתחפש” לחפצים תמימים או “להתחבא” בתוך מערכות מיזוג אוויר או גלאי עשן, מטענים ניידים או שעוני קיר.

מכשירים ביתיים לריגול מקצועי

למעשה, חלק ממכשירים אלו מיועדים להתקנה בבתים על ידי הדיירים עצמם, כדי להגן על נכסיהם ובני המשפחה מפני הפורצים, או להשגיח על הילדים, הורים מבוגרים או מטפלים ואנשי מקצוע שנמצאים בבית כאשר הבעלים בחוץ. במקרים אחרים, מכשירי ריגול מותקנים בבית על ידי גורם זר (חוקרי משטרה, בלשים פרטיים או אנשי מודיעין) לצורך איסוף מידע רגיש על החשודים במעשים פליליים. ואולם, כיום כבר לא צריך להתקין מכשיר האזנה באופן פיזי כדי להדליף מידע אישי על בעלי הבית. האיסוף של הנתונים יכול להתבצע באמצעות מכשירים חשמליים רגילים שמחוברים אל הרשת, על ידי פריצת האקרים אל מערכת האבטחה.

אלו מכשירים חשמליים ניתנים לפריצה ואיסוף מידע ללא רשות?

כולנו יודעים שמחשבים ומכשירים ניידים עלולים לחשוף עלינו מידע רגיש, למשל באמצעות התקנת תוכנת המעקב במכשיר, באופן פיזי או על ידי שליחת קישור או קובץ במייל, בתוכנת צ’ט או דרך רשתות חברתיות. תוכנות הריגול הדיגיטליות יכולות לאסוף מגוון נתונים מהמכשיר: תמונות ווידאו, קצבי קול של שיחות טלפון, התכתבויות מייל וצ’טים, נתוני גלישה, פעילות ברשתות חברתיות, מיקומי GPS, סיסמאות ופריטי כרטיס האשראי.

ואולם, גם מכשירים חשמליים “תמימים” עם חיבור דיגיטלי מהווים סיבה לדאגה. לרוב, היצרנים מחברים מערכות חשמליות (כמו מערכות מיזוג וכיבוי אש) אל אינטרנט כדי לאפשר תמיכה טכנית מרחוק באופן מהיר ויעיל, במקרה של תקלה. תתפלאו לשמוע, אך גם מערכת האבטחה הביתית, זאת שאמורה למנוע סכנות הפריצה, בעצמה מחוברת לאינטרנט ומעבירה התרעות אל מערכת הניהול של המוקד ואל הטלפון של בעלי הבית. כך שלמעשה, גם למערכת האבטחה הביתית יש פוטנציאל להפוך למקור הפריצה של האקרים.

מכשירים חכמים לריגול ביתי

מכשירים מסוימים, כמו למשל טלוויזיות או רמקולים חכמים, מסוגלים ללמוד את הרגלי השימוש של בעליהם כדי להציע להם שירות טוב יותר. האפליקציות שמותקנות על המכשיר ופתוחות לגלישה, שומרות על הענן פרטים רבים – מנתוני הצפייה שלנו ועד לסיסמאות ופרטי כרטיס האשראי. כל אלה עלולים להיחשף באמצעות פריצה דיגיטלית.

אם חשבתם שרק מכשירים “חשובים” ניתנים לפריצה, הרי שבבית עם מערכת חכמה כל מכשיר חשמלי (מיקרוגל, טוסטר, מכונת כביסה, מדיח כלים ועוד) הופך למקור פוטנציאלי לגניבת נתונים. החיבור לרשת נעשה למספר מטרות: ראשית כל, כדי לאפשר ליצרנים לגלות תקלה ולתקן אותה במקרה הצורך, לעדכן את התוכנה ולנתח את הפעילות שלה לצורך השיפורים העתידיים. בנוסף, החיבור לאינטרנט מאפשר הפעלה חכמה של המכשיר באמצעות האפליקציה בטלפון נייד.

מצלמה נסתרת מובנת בדמוי ספר

כך, הבעלים יכול להפעיל דוד חשמלי או מזגן באמצעות הלחיצה על הכפתור באפליקציה, גם כאשר הוא לא נמצא בבית. יחד עם זאת, כל האפשרויות הללו יהיו זמינות לפורץ דיגיטלי, אם יצליח להתגבר על האבטחה. המידע שניתן להדליף באמצעות המכשירים אינו רק חודר אל פרטיותכם אלא עלול להיות מסוכן. כך, אם מישהו רוצה לפרוץ לביתכם, המידע על הרגלי השגרה והיעדרותכם מהבית עלול לסייע לו במשימה.

גם מכשירים בריאותיים מתקדמים, כגון משאבות אינסולין של חולי סוכרת או קוצבי הלב, מעבירים מידע דרך הרשת. הפריצה אל מידע מסוג זה עלול להקנות לפורץ שליטה על פעילות המכשיר. כך, באמצעות שליטה מרחוק, הפורץ יכול להורות למכשיר לבצע שינויים במתן הטיפול וכך לגרום לנזקים בריאותיים ואף למות המטופל.

אין תגיות

מאמרים דומים

האזנת סתר
מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי
שוקר חשמלי

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button