הרשם התחבר

מקליטי קול סמויים

בעידן המודרני רבים מאיתנו משתמשים באפליקציות של טלפון חכם כדי להקליט שמע. אפליקציות אלה מצוינות להקלטות שיחות טלפוניות אך יעילות הרבה פחות כאשר מדובר בשיחות שמתרחשות באופן פרונטלי וצריך להקליט אותן באופן סמוי. כך למשל, לפעמים יש צורך להקליט שיחה שמתקיימת בינכם ובין אדם נוסף, תוך כדי שהוא מספר לכם דבר מה חשוב שאתם רוצים לתעד בלי שידע על כך. השיחה יכולה להתרחש בבית קפה או במשרד, במהלך טיול ברגל או נסיעה ברכב. במצבים כאלה יהיה קשה עד בלתי אפשרי להפעיל אפליקציה בטלפון בלי שאיש השיחה שלכם לא ישים לכך לב.

הפתרון למצבים אלה אינו אפליקציה דיגיטאלית, חכמה ומתוחכמת ככל שתהיה, אלא מכשיר ייעודי להקלטת שיחות, אשר מאפשר לתעד את התוכן הקולי באופן דיסקרטי. מכשירים אלה, אשר קרויים לעיתים מקליטי קול סמויים, בדרך כלל “מחופשים” לחפצים רגילים או מוסתרים בתוך חפצים אמיתיים. כך למשל, ישנם מקליטי קול סמויים שנראים כמו שלטים לרכב. מובן מאליו שלא מדובר בשלטים אמיתיים ומתפקדים, אמנם המראה של מכשירי קול אלה עוזר למנוע אפשרות שבן השיחה יחשוד כי תוכן המפגש מוקלט. לעומת זאת, שעון יד עם מכשיר הקלטה שמוסלק בתוכו, יכול לתפקד גם בתור מקליט קול וגם בתור שעון יד, כך שבמקרה זה הלקוח מרוויח פעמיים.

מכשיר הקלטה זעיר HQ

מקליטי קול סמויים נוספים יכולים להיראות כמו כפתור זעיר על החולצה או דיסק מגנטי שנדבק לדופן התחתון של פלטת שולחן. אחד הדגמים המבוקשים של מקליטי קול סמויים הינו עט כתיבה. יחד עם זאת, לא כל מקליטי קול סמויים נראים כמו חפצים תמימים. דגמים מסוימים של מקליטי קול אינם מדמים חפץ ספציפי ובדרך כלל נראים כפריט זעיר וקל משקל הבנוי בצורת מלבן או עיגול בצבע שחור עם כיסוי פלסטי אשר מיעוד להסתרה בתוך הבגד או תיק. מקליטי קול אלה מתאפיינים בפרמטרים טכניים משוכללים, סוללה חזקה ומגוון אפשרויות מתקדמות.

מכשירי קול נסתרים יכולים לפעול גם כאשר הבעלים אינו נמצא בסביבה. כך למשל, אדם שמעוניין להקליט שיחה בין שותפיו העסקיים, יכול להפעיל הקלטה באמצעות עט כתיבה המונח על השולחן ולצאת מהחדר (כדי למשל לדבר עם מישהו בטלפון, להביא כוס מים, ללכת לשירותים וכו’). תוכן השיחה אשר התקיימה בזמן שהוא נעדר יוקלט על כרטיס הזיכרון של מכשיר בתור קובץ קול והוא יהיה ניתן להשמעה לאחר שהבעלים יחבר את המכשיר למחשב באמצעות USB.

באלו מצבים מומלץ להשתמש במקליטי קול סמויים?

במציאות הקשה של ימינו, בה רבים מבעלי עניין מפעילים עלינו מניפולציות באמצעות שקרים, איומים או והבטחות שווא, כדאי שתהיה לנו אפשרות להגן על עצמנו, בכל דרך אפשרית, כמובן אם היא חוקית ומוסרית. לעיתים קרובות, הקלטה סמויה יכולה לשמש אותנו בתור מעין תעודת ביטוח – דרך יעילה ולגיטימית לוודא כי נוכל לחשוף את האמת במקרה הצורך. כך למשל, רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו במצבים רגישים המצריכים תיעוד שיחות  בצורות דיסקרטיות – הן לצרכים עסקיים ומקצועיים והן למטרות אישיות.

לעיתים קרובות תיעוד השיחה נעשה במהלך ריב בין בני הזוג, כאשר אחד מבני הזוג מרגיש מאוים, או זקוק לתיעוד תוכן השיחה לצורך ראיות, או מעוניין לאמת את בן או בת הזוג שחשוד/ה בשקרים או בבגידה עם העובדות בשטח. הדוגמה העכשווית למצב זה הינו המשפט שמתקיים בין שחקן ג’וני דפ ואשתו לשעבר אשר מאשימה אותו באלימות פיזית כלפיה. באמצעות השמעת השיחות בין השחקן וגרושתו שהוקלטו בסתר, התגלה כי במציאות דווקא האישה הייתה אלימה כלפי השחק ואף הודתה בכך באחת ההקלטות.

מקליטי קול נסתרים לילדים

במקרים אחרים, ההקלטה משמשת על מנת לתעד את ההבטחות של סוכן מכירות או השותף הפוטנציאלי כדי לוודא כי בעתיד תהיה לכם הוכחה לכך שהדברים אכן נאמרו. כך למשל, אם המוכר במהלך שיחת מכירות מבטיח שירות כלשהו אך מתנער ממנו לאחר הרכישה ואף טוען כי לעולם לא הבטיח דבר, ניתן יהיה לאמת אותו עם העובדה באמצעות השמעת ההקלטה. על כך, ניתן להגיד כי בזירה העסקית המודרנית הקלטת השמע הסמויה נעשית על מנת למנוע סכסוכים בעתיד.

כמו כן, הקלטה סמויה עשויה לסייע לחוקרי משטרה לאתר פושעים במקרים של איומים או רמאות ואף לשמש כראיה במשפט פלילי.

יחד עם זאת, יש לזכור כי על פי חוק, מותר להקליט שיחות רק אם בעל ההקלטה השתתף בשיחה בעצמו. לעומת זאת, ההקלטה של שיחה שמתקיימת בין אנשים אחרים ללא ידיעתם עלולה להוות עבירה פלילית ולרוב לא תותר בתור ראיה במשפט (אלא אם כן ההקלטה נעשתה על ידי גורמים רשמיים לצרכי בטחון המדינה לאחר קבלת צו מיוחד מבית המשפט).

מקליט קול בדיסק און קי

כיצד לבחור מקליט קול סמוי?

כיום שוק מוצרי ריגול מציע מגוון רב של מכשירים בתחום ציוד האזנה והקלטה סמויה, השונים אחד מהשני על פי מגוון רחב של פרמטרים. על מנת לבחור את הדגם הנכון, יש להתייחס למטרת השימוש ולתנאים הספציפיים בהם תתבצע ההקלטה. כך למשל, אחד השיקולים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון הינו עוצמת הסוללה.

רוב הדגמים של מקליטי קול מתאפיינים במידות זעירות ומשקלם קל במיוחד. הסיבה לכך טמונה בצורך לנייד את המכשיר ממקום למקום תוך כדי הסתרתו בתוך הבגד, בכיס או בתיק. אומנם, ברוב המקרים, ככל שהמכשיר קטן יותר, כך גם הסוללה שלו חלשה יותר. ככל שהסוללה חלשה יותר, כך אורך ההקלטה יהיה קצר יותר. לכן, אם יש לכם צורך בהקלטה של שיחה ארוכה ואתם לא רוצים שהיא תיחתך באמצע מכיוון שהסוללה נגמרה, העדיפו את חוזק הסוללה על המידה הזעירה של המכשיר.

השיקול החשוב הנוסף שכדאי לקחת בחשבון ברכישת מקליט קול הינו האיכות של ההקלטה. חשוב לוודא כי השמע שיוקלט על המכשיר יהיה ברור ומובן, במיוחד אם בזמן ההקלטה בן השיחה עמד במרחק מה מכם.

אין תגיות

מאמרים דומים

האזנת סתר
מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי
שוקר חשמלי

2 תגובות

  1. לענות

    אלף תודות, אחרי שקראתי בחרתי לקנות מקליט בצורת צעצוע קטן לקטנה שלי בגן זה מאוד עזר לי להרגיע את החששות שלי

  2. לענות

    תודה רבה על הכתבה הייתה מאוד מועילה אין לי ידע בתחום ואני רחוק מזה כמו שמיים וארץ קניתי מקליט קומפקטי כמו בתמונה הראשונה.

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button