הרשם התחבר

היכן להתקין מכשיר מעקב GPS לרכב?

מכשיר מעקב הפועל בטכנולוגיית GPS מיועד לזיהוי מיקומו של כלי תחבורה בו הוא מותקן – בין אם מדובר במכונית ובין אם באופניים, קורקינט או אופנוע חשמליים. מכשירי מעקב GPS אוגרים את נתוני הנסיעה של הרכב בכרטיסי זיכרון (סים) ומשדרים אל השרת את מסלול הנסיעה המדויק בזמן אמת.

השימושים הפופולאריים של משכירי מעקב GPS

מכשיר מעקב על בסיס GPS שמיועד להתקנה ברכבים, נמצא בשימוש אצל צרכנים עסקיים ופרטיים כאחד. מטרות השימוש בו שונות ומגוונות, בהתאם לצרכים של הבעלים. כך למשל, בחברות עסקיות רבות נהוג להתקין מכשירי GPS ברכבי החברה, כדי לבחון את השימושים ודפוסי הנהיגה של נהגים. מכשיר GPS ברכב פרטי עשוי לסייע במקרים כאשר המכונית נגנבה או נפרצה, וגם במצבי חירום, כמו למשל בעת תאונות דרכים באזור ללא קליטה סלולרית. מכשיר מעקב עשוי לעזור להורים לגלות את מיקומו של הרכב כאשר נוהגים בו בן או בת המתבגרים. השימוש הפחות מומלץ והמקובל במכשיר מסוג זה הינו מעקב אחר בן או בת הזוג החשודים בבגידה.

מכשירי מעקב GPS לרכב

תכונות מרכזיות של מכשירי מעקב GPS

בעבר, כל דגמי מכשירי מעקב GPS חוברו אל המצבר כמקור כוח חשמלי קבוע באמצעות הכבלים. ההתקנה של מכשירי מעקב חוטיים בוצעה ומבוצעת גם היום על ידי בעל מקצוע מוסמך. ואולם, עם פיתוחים טכנולוגיים מודרניים, בימים אלה ניתן לרכוש מכשיר מעקב אלחוטי איכותי ומיומן אשר פועל באמצעות סוללה פנימית נטענת. מכשירי מעקב אלה מצוידים בכרטיס זיכרון (סים) נשלף, ניתנים להפעלה באמצעות אפליקציה בטלפון נייד, ובאופן כללי נגישים, קלים לשימוש ולהפעלה ואינם מצריכים מקור חשמל קבוע, כך שבעל המכשיר יכול לבצע את תהליך ההתקנה באופן עצמאי, גם ללא ידע מעמיק או ניסיון. בדרך כלל, מכשיר מעקב GPS נמכר יחד עם רכיב חיצוני – מגנט חזק, אותו ניתן להצמיד למשטח ישר ברכב. למרות שלל היתרונות, למכשיר מעקב אלחוטי יש חסרון מובנה: הוא מפסיק לפעול כאשר הסוללה הפנימית מתרוקנת. לעומת זאת, מכשיר שמחובר למצבר יפעל כל עוד יסופק לו החשמל של הרכב.

חשוב לציין גם כי רוב מכשירי המעקב המודרניים עמידים בפני הלחות והחום, ועל כך ניתנים להתקנה גם באזורים עם פוטנציאל התחממות או דליפה.

התקנה של מכשיר מעקב ברכב

לפני ההתקנה עצמה, יש לחשוב על המיקום המדויק ביותר עבור המכשיר. בדרך כלל נהוג להתקין את המכשיר בתחתית הרכב או באזורים הפנימיים, כמו למשל בשטח שמתחת למושב או בתא המטען.

באופן טבעי, רבים מעדיפים להצמיד את המכשיר לחלקו התחתון של המכונית. זוהי למעשה הדרך הפשוטה להבטיח כי יישאר במקומו גם במהלך התנועה של הרכב. יחד עם זאת, המכשיר עלול לזוז ממקומו או אף להיפגע כאשר הרכב נוסע על פסי האטה במהירות גבוהה.

באופן כללי ניתן להגיד כי אין עדיפות ברורה למיקום ספציפי עבור ההתקנה של המכשיר. בדרך כלל בחירת המיקום תלויה בדגם ובאפשרויות של המכשיר ובסגנון השימוש של הבעלים. לאחר ההתקנה הפיזית יש להפעיל את המכשיר על פי הנהלים של היצרן. מומלץ לבדוק את פעילות המכשיר בנסיעת הניסיון.

אין תגיות

מאמרים דומים

האזנת סתר
מצלמה זעירה בשידור ישיר WIFI
מצלמה נסתרת
מכשירי האזנה זעירים
מצלמות נסתרות לצפייה בשידור חי
שוקר חשמלי

4 תגובות

  1. לענות

    עזר לי מאוד להבין איפה ניתן להסליק את המכשיר וכמה יעיל הוא

  2. לענות

    כתבה מעניינת מאד

  3. לענות

    איך אני יכול לדעת אם שמו לי כזה GPS באוטו ועוקבים אחריי?

  4. לענות

    המכשיר מעקב GPS 4G שמחזיק לחודש מאוד מועיל, בחירה מצוינת ,הכתבה מאוד מועילה.

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button