הרשם התחבר

אמצעים להגנה עצמית

המציאות המודרנית, עם אחוזי הפשיעה העולים ברצף והאלימות הגוברת ברחובות, אינה מספקת תחושת בטחון וגורמת לרבים מאיתנו להתחיל להשקיע באמצעים להגנה עצמית. ובכן, בהתאם לביקוש הגובר, השוק מציע לצרכנים מגוון רב של כלי נשק חוקיים שאינם קטלנים ואינם מצריכים רישיון מיוחד. אנו לא מדברים כמובן על נשק חם, אלא על חפצים בעלי יכולת לעצור תוקף באופן זמני, כדי להרוויח זמן ולקרוא לעזרה. יחד עם זאת, יש לזכור כי חלק מנשקים אלה עלולים לגרום נזק פיזי ברמה בינונית וכדי להשתמש בהם בבטחה חשוב להכיר את אופן פעילותם ולערוך מספר אימונים.

בשורות הבאות נסקור כמה מאמצעים להגנה עצמית הפופולאריים והאפקטיביים ביותר. לכל אחד מהם יש פרמטרים שונים הן מבחינת אופן ההפעלה והן בזווית רמת הסיכון. על כך, הבחירה בכלי נשק צריכה להתבסס על מטרת השימוש, בהתאם לצרכים אישיים של המשתמש.

לקטלוג ציוד הגנה עצמית בחנות >

ציוד להגנה עצמית

אקדח טייזר

טייזר הינו מכשיר בגודל כף היד והוא מוגדר כנשק לא קטלני שמטרתו הינה לשתק תוקף באופן זמני. המכשיר עובד באמצעות פליטת זרם חשמלי שמכוון לתוקף ממרחק של כמה מטרים. כאשר הזרם פוגע בתוקף, הוא יוצר מכת חשמל אשר גורמת להתכווצויות שרירים וכאב שמובילים לחוסר יכולת תגובה באופן זמני. בעבר טייזרים שימשו בעיקר אנשי אכיפת חוק ואנשי ביטחון אך היום הם נרכשים גם על ידי אזרחים רגילים, לצורך הגנה אישית.

היתרון המרכזי בשימוש בטייזר על פני נשק חם הינו הסיכוי מזערי לתוצאה קטלנית והפחתת סיכון לנזק חמור או קבוע. טייזרים יעילים גם נגד תוקפים שנמצאים תחת השפעת סמים או בעלי סבילות גבוהה לכאב. יתרון נוסף הינו היכולת של טייזר לפגוע בתוקף מרחוק, ללא צורך במגע פיזי עימו.

עם זאת, טייזרים אינם חפים מחסרונות. החשש המרכזי הינו פוטנציאל של שימוש לרעה או נזק שעלול להיגרם משימוש לא תקין על ידי אדם שלא עבר הכשרה מספקת. במקרים מסוימים, ההפעלה ממושכת ולא מבוקרת של המכשיר עלולה להוביל להתחשמלות רצינית, לפציעות ואף למוות. חסרון נוסף של טייזר הינו הצורך בקרבה למטרה, שכן הדיוק של המכשיר פוחת ככל שהמרחק גדל.

אמצעי נוסף להגנה עצמית אשר פועל באמצעות פולסים חשמליים הינו רובה הלם. מכשיר זה נחשב לאפקטיבי במיוחד בניטרול הסכנה, אך בניגוד לטייזר הוא פועל רק כאשר נוגע בגופו של התוקף.

תרסיס פלפל

תרסיס פלפל, הידוע גם כתרסיס OC (oleoresin capsicum), הינו אמצעי אל הרג פופולרי להגנה עצמית המשמש להשבתה זמנית של יכולת התגובה של התוקף. המכשיר מכיל בתוכו תמיסה מרוכזת של קפסאיצינואידים – תרכובת כימית המופקת מפלפלי צ’ילי. כאשר התמיסה פוגעת בגוף או בעיניים ובאף של התוקף, היא גורמת לגירוי, תחושת צריבה וכוויות, כאב ודמעות.

בדומה לטייזר, תרסיס פלפל מהווה אמצעי הגנה עצמית לא קטלני, המאפשר למשתמש לנטרל את יכולתו של התוקף מבלי לפצוע אותו באופן חמור. התרסיס נחשב ליעיל במיוחד משום שתחושת הצריבה והעיוורון שהוא גורם ימנעו מהתוקף תזוזה לזמן ממושך יחסית ויאפשרו למותקף לברוח או לקרוא לעזרה. ספריי פלפל הינו מכשיר קטן וקל משקל, נוח לנשיאה בתיק או בכיס ואינו מצריך הכשרה מקצועית. יחד עם זאת, חשוב לדעת להפעיל אותו באופן תקין שכן בתנאי מזג אוויר סוער עם רוחות קיצוניים, הריסוס עלול לפגוע בעיניים של המשתמש עצמו. בנוסף, ייתכן שהוא לא יהיה יעיל באותה מידה נגד אנשים תחת השפעת תרופות או כאלה עם סבילות גבוהה לכאב.

אמצעים להגנה עצמית

עט טקטי, מחזיק מפתחות ופנס טקטי

מכשירים אלה מוכרים פחות מצרכנים ישראליים, אך לכל אחד מהם יש מגוון רב של יתרונות בסיטואציות שונות. עט טקטי הוא כלי דיסקרטי להגנה עצמית. המכשיר אינו רק דומה לעט כתיבה סטנדרטי אלא גם יכול לשמש כאחד. אולם, מסוגל לגרום נזק פיזי לתוקף ולנטרל אותו באופן זמני. לעט טקטי יש קצה חזק ומחודד שניתן להשתמש בו בתור כלי דקירה. עטים טקטיים הם קלים במשקל, נוחים לשליפה ולשימוש בסיטואציות בלתי צפויות.

מחזיק מפתחות טקטי הוא מכשיר קומפקטי ונייד המשלב את הפונקציונליות של מחזיק מפתחות עם תכונות נוספות להגנה עצמית. לרוב הוא כולל פריטים כמו סכין קטנה, משרוקית ופנס קטן. למחזיק המפתחות טקטי יש עיצוב דיסקרטי, נוח ונגיש המאפשר שימוש במצבים מורכבים.

פנס טקטי הינו פנס שעוצב במיוחד לשימוש ככלי יעיל להגנה עצמית. המכשיר מפעיל אלומת אור בעוצמה גבוהה שגורמת לסנוור של התוקף ונטרול יכולת תגובה. בזמן שהתוקף מנסה להתאושש, למותקן נוצרת הזדמנות לברוח או לקרוא לעזרה. חלק מהפנסים הטקטיים מגיעים גם עם תכונות נוספות כמו מסגרת משוננת לפציעה קלה של התוקף.

אין תגיות

מאמרים דומים

שוקר חשמלי
אמצעי אבטחה להגנה עצמית
אמצעים להגנה עצמית
מה צריך בלש פרטי

1 תגובות

  1. לענות

    אלופים תמיד רוכש מכם.

כתבו תגובה

לקוחות מספרים עלינו

יש המון מוצרים באתר וניראה שהוא מתעדכן בעוד מוצרים כל פעם שאני נכנס והמחירים ללא תחרות!
shahar ben zion
shahar ben zion
20/12/2022
מחירים הוגנים ביותר והגיע די מהר. ממליצה!
sharon agronov
sharon agronov
04/12/2022
שירות אדיב ומהיר
מיטל יעקובי
מיטל יעקובי
19/10/2022
שירות ומענה מהיר מוצרים איכותיים
Eden Azulay
Eden Azulay
13/10/2022
spy logo
Call Now Button